Menu
 

Levering og returnering

Leveringstid

Du kan se leveringstiden for hvert produkt på hver enkelt produktside. Typisk har vi 1-4 dages levering.
- Tilkøber du verificering eller kalibreringscertifikat tillægges 2 dages leveringstid.


Fragtomkostninger og risiko
Vi har gratis levering hos Vægteeksperten.dk! Vi har heller ingen ekspeditionsgebyr.
Vores forsendelser sendes altid som forsikrede pakker. 


Fortrydelsesret (Privatpersoner)

Du har 14 dages fortrydelsesret efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand (dog ikke transportøren) får varerne i fysisk besiddelse. Du skal have kontaktet Vægteeksperten seneste 14 dage efter modtagelsen for at kunne gøre brug af fortrydelsesretten. Du har herefter 14 dage til fysisk at returnere pakken.

Returneringsomkostninger
Køber står for fragtomkostninger ved returnering af et fortrudt køb.

Varens stand, emballage og indpakning ved returnering
- Varens stand: Varen må være prøvet, men ikke taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen. Hvis varen ikke kan sælges igen til samme pris, skal køber betale for værdiforringelsen i form af nedsat refundering af købsbeløbet. Se afsnittet Værdiforringelse.

- Original emballage og tilbehør: Varen skal pakkes forsvarligt i al original og ubeskadiget emballage og sendes retur med alt i medfulgt tilbehør og papirer - heriblandt manualer, batterier og opladere. Ved manglende eller beskadiget emballage, tilbehør og papirer skal køber betale for værdiforringelsen i form af nedsat refundering af købsbeløbet. Se afsnittet Værdiforringelse.

- Indpakning: Når varen er forsvarligt pakket i original emballage, skal den yderligere indpakkes forsvarligt, så selve emballagen eller produktet selv ikke bliver beskadiget under forsendelsen. Vi anbefaler at pakke varen i en papkasse svarende til produktets størrelse. Hvis varen ikke er forsvarligt indpakket så varen selv eller dens emballage har taget skade, skal køber betale for værdiforringelsen i form af nedsat refundering af købsbeløbet. Se afsnittet Værdiforringelse.

Værdiforringelse
Fastsættelsen af værdiforringelsen afgøres ud fra en samlet helhedsvurdering af Vægteekspertens produktansvarlige, som har det største kendskab til varernes værdi og salgspotentiale. Der er altså tale om en individuel vurdering ved hver returnering baseret på varens stand og eventuelle mangler.

Følgende eksempler på mangler kan ses som vejledende satser og afhænger af helhedsvurderingen og manglens eller skadens grad:
- Manglende produktmanual: 25 % af købsprisen fratrækkes ved refunderingen
- Manglende tilbehør: 25 % af købsprisen fratrækkes ved refunderingen
- Beskadiget emballage: 25 % af købsprisen fratrækkes ved refunderingen
- Manglende emballage: 25 % af købsprisen fratrækkes ved refunderingen

Fortrydelse af dele af et køb
Hos Vægteeksperten kan du returnere dele af et køb. Det betyder, at hvis du eksempelvis har købt to vægte, så er det muligt at returnere et enkelt af dem. Du kan dog ikke få eventuelle leveringsomkostninger refunderet ved denne type returnering.

Returneringsproces

1) Kontakt kundeservice og meld din returnering (oplys ordrenummer, produkt og årsag)
- Kundeservice telefon: (+45) 71 99 75 01
- Kundeservice mail: support@vaegteeksperten.dk

2) Varen lægges i original emballage og pakkes forsvarligt med en kopi af fakturaen.
OBS: Se ovenstående afsnit ”Stand, emballage og indpakning ved returnering”. Ved manglende emballage eller tilbehør, brugsmærker på produktet eller forkert forsendelsesindpakning skal køber betale for værdiforringelsen i form af nedsat refundering af købsbeløbet.

3) Send pakken retur til nedenstående adresse:

Vægteeksperten ApS
Tøndervej 19
6340 Kruså
Danmark 

4) Vægteeksperten modtager varen til undersøgelse. Herefter returneres totalbeløbet efter 7 dage til den konto, som ordren er betalt med. Ved eventuel værdiforringelse, vil værdien af denne blive fratrukket det returnerede beløb, og du vil få besked på mail herom.


 Fortrydelsesret (Virksomheder)

Virksomheder har 7 dages fortrydelsesret efter den dag, hvor den eller en af virksomheden angiven tredjemand (dog ikke transportøren) får varerne i fysisk besiddelse. 
Køber står for fragtomkostninger ved returnering af et fortrudt køb.
OBS: Udgiften ved kalibreringscertifikater og verifikationer vil IKKE blive refunderet, da disse er et resultat af manuelt arbejde. 

Returneringsomkostninger
Køber står for fragtomkostninger ved returnering af et fortrudt køb.

Varens stand, emballage og indpakning ved returnering
- Varens stand: Varen må være prøvet, men ikke taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen. Hvis varen ikke kan sælges igen til samme pris, skal køber betale for værdiforringelsen i form af nedsat refundering af købsbeløbet. Se afsnittet Værdiforringelse.

- Original emballage og tilbehør: Varen skal pakkes forsvarligt i al original og ubeskadiget emballage og sendes retur med alt i medfulgt tilbehør og papirer - heriblandt manualer, batterier og opladere. Ved manglende eller beskadiget emballage, tilbehør og papirer skal køber betale for værdiforringelsen i form af nedsat refundering af købsbeløbet. Se afsnittet Værdiforringelse.

- Indpakning: Når varen er forsvarligt pakket i original emballage, skal den yderligere indpakkes forsvarligt, så selve emballagen eller produktet selv ikke bliver beskadiget under forsendelsen. Vi anbefaler at pakke varen i en papkasse svarende til produktets størrelse. Hvis varen ikke er forsvarligt indpakket så varen selv eller dens emballage har taget skade, skal køber betale for værdiforringelsen i form af nedsat refundering af købsbeløbet. Se afsnittet Værdiforringelse.

Værdiforringelse
Fastsættelsen af værdiforringelsen afgøres ud fra en samlet helhedsvurdering af Vægteekspertens produktansvarlige, som har det største kendskab til varernes værdi og salgspotentiale. Der er altså tale om en individuel vurdering ved hver returnering baseret på varens stand og eventuelle mangler.

Følgende eksempler på mangler kan ses som vejledende satser og afhænger af helhedsvurderingen og manglens eller skadens grad:
- Manglende produktmanual: 25 % af købsprisen fratrækkes ved refunderingen
- Manglende tilbehør: 25 % af købsprisen fratrækkes ved refunderingen
- Beskadiget emballage: 25 % af købsprisen fratrækkes ved refunderingen
- Manglende emballage: 25 % af købsprisen fratrækkes ved refunderingen

Fortrydelse af dele af et køb
Hos Vægteeksperten kan du returnere dele af et køb. Det betyder, at hvis du eksempelvis har købt to vægte, så er det muligt at returnere et enkelt af dem. Du kan dog ikke få eventuelle leveringsomkostninger refunderet ved denne type returnering. 

Returneringsproces

1) Kontakt kundeservice og meld din returnering (oplys ordrenummer, produkt og årsag)
- Kundeservice telefon: (+45) 71 99 75 01
- Kundeservice mail: support@vaegteeksperten.dk

2) Varen lægges i original emballage og pakkes forsvarligt med en kopi af fakturaen. 
OBS: Se ovenstående afsnit ”Stand, emballage og indpakning ved returnering”. Ved manglende emballage eller tilbehør, brugsmærker på produktet eller forkert forsendelsesindpakning skal køber betale for værdiforringelsen i form af nedsat refundering af købsbeløbet.

3) Send pakken retur til nedenstående adresse:

Vægteeksperten ApS
Tøndervej 19
6340 Kruså
Danmark 

4) Vægteeksperten modtager varen til undersøgelse. Herefter returneres totalbeløbet efter 7 dage til den konto, som ordren er betalt med. Ved eventuel værdiforringelse, vil værdien af denne blive fratrukket det returnerede beløb, og du vil få besked på mail herom.


 Reklamation (Privatpersoner)

Du har 2 års reklamationsret på alle varer.

Procedure

1) Kontakt kundeservice og meld reklamationen - oplys ordrenummer, produkt og fejl.
Tlf.: (+45) 71 99 75 01
Mail: support@vaegteeksperten.dk

2)  Såfremt varen er behæftet med fejl eller mangler, og du har reklameret rettidigt, udbedrer vi sådanne fejl eller mangler inden for rimelig tid. Hvis det viser sig ikke at være muligt eller vi ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager vi os i stedet at levere en ny fejlfri vare efter returnering af den mangelfulde vare. Vi refunderer dig desuden eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen. Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig, refunderer vi i stedet købesummen, inklusive udgifter til returnering. 

3) Ved omlevering eller refundering: Kundeservice vil sende dig en betalt pakkelabel med påført returadresse, som du skal putte på pakken med det defekte produkt og sende retur. 

4) Når varen er modtaget retur og undersøgt, sender vi dig et nyt produkt ved omlevering. Ved refundering tilbagebetales beløbet til din konto inden for 7 dage.

Meddelelse om manglen inden for rimelig tid
Vil du påberåbe dig en mangel, skal du give os meddelelse herom inden for rimelig tid, efter, at du har opdaget manglen. I modsat fald fortaber du retten til at påberåbe dig manglen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede manglen, er altid rettidig. 
Har du ikke inden 2 år efter salgsgenstandens overgivelse til dig meddelt os, at du vil påberåbe dig en mangel, kan du ikke senere gøre den gældende, medmindre vi har påtaget os at indestå for genstanden i længere tid.

Batterier – begrænset reklamationsret
Da batterier har en naturlig begrænset holdbarhed er reklamationsperioden på disse begrænset til 6 måneder fra købsdato.


Reklamation (Virksomheder)

a) Kunden er forpligtet til straks og senest dagen efter modtagelsen af en leverance at foretage kontrol af varen/ydelsen samt at undersøge denne for eventuelle mangler. Ved transportskadet leverance skal denne afvises eller modtages med forbehold ved at anmærke det på terminalen/fragtbrevet, transportskade er udvendige synlige skader på emballagen.

b) Vægteeksperten.dk kan alene gøres ansvarlig for at udbedre oprindelige fejl og mangler i overensstemmelse med købelovens bestemmelser herom. Konstaterer kunden fejl- og mangler, skal kunden straks skriftligt reklamere til Vægteeksperten.dk med specifikation af den mangel, der gøres gældende. Reklameres der ikke rettidigt, er retten til at gøre mangler gældende bortfaldet.

c) Reklamationsperioden er under alle omstændigheder begrænset til 12 måneder fra leveringen. Efter reklamationsperiodens udløb kan kunden således ikke påberåbe sig manglen. For tredjepartsprodukter gælder den reklamationsfrist som fremgår af de for underleverandøren gældende reklamationsbestemmelser. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 12 måneder reklamationsperiode.

d) Vægteeksperten.dk’s ansvar for fejl og mangler er altid begrænset til efter Vægteeksperten.dk’s valg enten at foretage afhjælpning henholdsvis omlevering inden for rimelig tid.

e) Vægteeksperten.dk er uden ansvar for fejl og mangler som bl.a. skyldes ændringer foretaget af kunden, reparation udført af andre end Vægteeksperten.dk eller Vægteeksperten.dks servicepartnere.

f) Der ydes ikke yderligere garanti fra Vægteeksperten.dk’s side, medmindre dette er udtrykkeligt og skriftligt aftalt. Garanti og serviceforpligtelser, udover hvad der måtte være udtrykkeligt og skriftligt aftalt med Vægteeksperten.dk, påhviler således ikke Vægteeksperten.dk, men den pågældende producent og dennes eventuelle serviceudbyder.

Procedure ved reklamation

1) Kontakt kundeservice og meld reklamationen - oplys ordrenummer, produkt og fejl.
Tlf.: (+45) 71 99 75 01
Mail: support@vaegteeksperten.dk

2)  Såfremt varen er behæftet med fejl eller mangler, og du har reklameret rettidigt, udbedrer vi sådanne fejl eller mangler inden for rimelig tid. Hvis det viser sig ikke at være muligt eller vi ikke skønner det hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager vi os i stedet at levere en ny fejlfri vare efter returnering af den mangelfulde vare. Vi refunderer dig desuden eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen. Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig, refunderer vi i stedet købesummen, inklusive udgifter til returnering. 

3) Ved omlevering eller refundering: Kundeservice vil sende dig en betalt pakkelabel med påført returadresse, som du skal putte på pakken med det defekte produkt og sende retur. 

4) Når varen er modtaget retur og undersøgt, sender vi dig et nyt produkt ved omlevering. Ved refundering tilbagebetales beløbet til din konto inden for 7 dage.



For uddybende information - se vores Handelsbetingelser.

Trustpilot   - Lynhurtige og suveræn kundebetjening. – Flemming Pedersen, Tårnby.

VI er stolte over at levere til følgende

Vent venligst