FAQ - Ofte stillede spørgsmål - Vægteeksperten

Velkommen til vores sektion for ofte stillede spørgsmål, hvor vi stræber efter at give klare og præcise svar på de spørgsmål, vores kunder stiller mest. Denne del af vores hjemmeside er nøje arrangeret for at gøre det enkelt for dig at finde oplysninger om vores ordreproces, forsendelsespolitikker og meget mere. Skulle du støde på et spørgsmål, som ikke er adresseret her, er vores kundeservicehold altid klar til at assistere dig yderligere. Vi opdaterer løbende indholdet her for at sikre, at du har de nyeste oplysninger til rådighed, da din tilfredshed er vores højeste prioritet. Tak fordi du handler hos os, og vi håber, at du finder de informationer, du har brug for.

Hvor kan jeg finde brugermanual og datablad til mit produkt?

Du kan finde brugermanual og datablad på produktsiden for produktet. Hvis det mod forventning ikke er tilfældet, skriv da til os på chatten (indenfor åbningstid), på support@vaegteeksperten.dk eller ring til os på 77997501 - så hjælper vi dig hurtigt med at skaffe det.

Tilbyder I teknisk support af vægten?

Ja, vi vil altid prøve at afhjælpe problemet bedst muligt. Vi har derudover adgang til teknikere gennem vores søsterselskab Vægteeksperten Service.

Jeg har købt en butiksvægt, hvordan sætter jeg den op?

Hvis du har købt en butiksvægt, kræver denne typeaf vægt væsentligt mere opsætning end andre vægte, heriblandt opsætning af produkter, valuta, labelprint osv. Hvis du får brug for hjælp til oipsætningen, skal du kontakte os. Vi vil herefter prøve at afhjælpe dig så godt som muligt, eller formidle kontakt til producenten, hvor du har mulighed for at købe opsætning direkte.

Bemærk, at al opsætning altid er angivet i brugermanualen.

Kan jeg tilkoble min vægt til andre systemer?

Det kommer an på, hvilken vægt du har købt/eller vil vælge. Mange af vores vægte kommer med mulighed for forskellige typer af data-outputs. Langt de fleste af vores vægte kommer som standard med RS232, men det er også muligt at købe vægte med mulighed for tilkobling med Bluetooth, Ethernet, WIFI, I/O eller USB.

Vi anbefaler, at du tager kontakt til vores kundeservice på chatten (indenfor åbningstid), på support@vaegteeksperten.dk eller ved at ringe til os på 77997501, hvis du har brug for hjælp til at vælge det rigtige produkt, der kan imødekomme dit ønske til den rigtige opkobling.

Bemærk: Vi kan ikke bistå med den tekniske opsætning mellem vægt/instrumentet og jeres interne system.

Min vægt ikke korrekt, hvad kan jeg gøre?

Når en vægt ikke længer viser den korrekte vægt, kan der være flere forskellige årsager og løsninger. Her er nogle forslag til, hvad man kan gøre:

  • Kalibrering: Alle vægte kræver kalibrering for at sikre nøjagtighed. Følg producentens instruktioner for at kalibrere vægten korrekt (Dette er i langt de fleste tilfælde årsagen til at vægten ikke vejer korrekt)
  • Kontroller underlaget: Vægten skal stå på et fast og jævnt underlag for at måle korrekt. Mange vægte har derfor justerbare fødder samt vaterpas. Bord-/underlagsvibrationer kan påvirke resultatet.
  • Tjek for skader: Hvis vægten er faldet eller har været udsat for overbelastning, vil det påvirke vejcellen.
  • Temperaturpåvirkninger: Ekstreme temperaturer kan påvirke vægtens nøjagtighed. Prøv at placere vægten i et rum med stabil og normal rumtemperatur, undgå at udstyret opstilles ved siden af radiatorer eller steder udsat for direkte påvirkning af solstråling. Vægten skal beskyttes mod direkte påvirkning af træk, som bliver forårsaget af åbne vinduer og døre
  • Elektromagnetiske felter/ statiske ladninger: Dette påvirker vejningsresultatet. Vælg anden placering af vægten så at den ikke påvirkes af statiske ladninger.   

Har du sørget for at tjekke alt ovenstående, men vægten stadigvæk ikke viser korrekt afvejning, så kontakt os endelig på chatten (indenfor åbningstid), på support@vaegteeksperten.dk eller ring til os på 77997501

Jag har en OHAUS vægt, hvor kan jeg finde software?

Alt software til produkter fra Ohaus, kan findes her: https://europe.ohaus.com/en-eu/support/software-and-drivers

Jag kan ikke finde min stømadapter, hvad kan jeg gøre?

Man skal udelukkende bruge originale strømforsyningsenheder. Hvis man bruger en forkert adapter, som ikke er beregnet til vægten, kan vægten blive ødelagt. Kontakte os hvis du har bruge for at bestille en ny adapter så hjælper vi dig gerne.

Jeg skal bruge en vægt til eksplosionsfarlige miljøer

Det er ikke tilladt at brug vores almindelige vægte i eksplosionsfarlige miljøer. Det skal være en af vores sikkerhedsgodkendte ATEX vægte. Se vores ATEX vægte her.

Hvornår kan I levere min ordre?

Du kan altid se leveringstiden for produktet direkte på produktsiden, hvor det er angivet. Da vi afsender alle ordre direkte fra vores leverandører, vil ordre indeholdende produkter fra forskellige leverandører blive sendt enkeltvis.

Får jeg tilsendt Track'n trace?

Ja, vi fremsender altid track'n trace på alle ordre, når ordren bliver afsendt. Denne modtager du på den email, der er angivet ved ordreafgivelse.
Indeholder din ordre produkter fra flere forskellige leverandører, hvor de bliver afsendt fra flere forskellige lokationer, fremsender vi flere emails med track'n trace, så du kan følge alle.

Min pakke er synligt skadet ved ankomst, hvad gør jeg?

Hvis din pakke er synligt skadet ved ankomst, anbefaler vi at nægte modtagelsen helt. Efterfølgende skal du hurtigst muligt tage kontakt til os på support@vaegteeksperten.dk eller telefon 77997501, så vi kan hjælpe dig med modtage et nyt produkt.

Hvad koster levering?

Vi tilbyder gratis levering på alle ordre - uanset ordrestørrelse.

Du kan dog på nogle produkter vælge levering til privatadresse for et gebyr på 29 DKK. Muligheden for levering til privatadresse afhænger af, hvilket lager varen sendes fra. Du kan se leveringsmulighederne for dit produkt, når du kommer til kassen.

Hvad sker der, hvis varen bliver væk under transport?

Hvis varen bliver væk under transport skal du hurtigst muligt tage kontakt til os på support@vaegteeksperten.dk eller telefon 77997501, hvis din ordre mod forvetning ikke dukker op i tide.

Leverer i til pakkeshop?

Vi leverer kun til pakkeshops på udvalgte varer, vi selv har lagerført, og som ikke sendes direkte fra producenten.

Leverer I til privatadresser?

Ja, alle ordre afsendt fra vores leverandører vil blive leveret til den adresse, der er angivet som leveringsadresse under købet.

Bemærk dog, at du som privatperson kan komme til at betale et mindre tillæg på 29kr for levering til privatadresse, hvis varen sendes fra eget lager.

Jeg har modtaget min ordre, men noget mangler?

Hvis du efter levering konstaterer, at din ordre ikke indeholder hele bestillingen, skal du straks henvende dig til vores kundeservice på telefon 77997501 eller på emailen support@vaegteeksperten.dk, så vi hurtigst muligt kan undersøge sagen og afhjælpe den. 

Jeg ønsker at ændre min ordre efter bestilling, hvad gør jeg?

Hvis du efter ordreafgivelse ønsker at ændre i din bestilling, skal du tage kontakt til os hurtigst muligt på på telefon 77997501 eller på emailen support@vaegteeksperten.dk med dine ønsker. Da vi ønsker at tilbyde en hurtig levering er det ikke altid muligt at ændre eller annullere i en bestilling.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke har modtaget min ordrebekræftelse på e-mail?

Kontakt kundeservice på support@vaegteeksperten.dk - Så hjælper vi dig hurtigt.

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Betalingsmulighederne afhænger af, om du handler som privat eller som virksomhed.

Er du virksomhed tilbyder vi:

  • Betalingskort & Mobilepay
  • Faktura (Gebyr på 20kr)
  • EAN faktura

Er du privatperson tilbyder vi:

  • Betalingskort & Mobilepay
  • Bankoverførsel
Hvem er MidtFactoring?

Midt Factoring AS er vores factoring-partner, som vi (Vægteeksperten) overdrager vores fakturaer til. Betaling skal ske til Midt Factoring med angivelse af kunde- og fakturanummer.

Midtfactoring hjælper ligeledes med vores rykkerprocedure ifbm. med udebleven betaling for udsendt faktura på alle ordrer betalt med enten EAN eller Faktura.

Har du spørgsmål til Midt Factoring, er du velkommen til at tage kontakt til vores support på support@vaegteeksperten.dk, telefon 77997501 - eller direkte til kundeservice@midtfactoring.dk

Sælger I både til privat og til virksomheder?

Ja, både private og virksomheder kan uden problemer handle på vores webshop.

Hvad er Vægteeksperten Service?

Vægteeksperten Service er en søstervirksomhed, der kan hjælpe jeres virksomhed med tungere tekniske opgaver, så som reparation af vægte, kalibrering og verificering og meget mere. Du kan læse mere om- og tage kontakt til Vægteeksperten Service her

Hvordan opretter jeg en reklamation?

Hvis du ønsker at oprette en reklamation, skal du bruge vores RMA-portal, som du kan finde her.

Dette sikrer den hurtigste og mest gnidnigsfrie proces, så vi hurtigst muligt kan håndtere din reklamation.

Jeg ønsker at gøre brug af min reklamationsret - hvad gør jeg?

Kontakte kundservice hvis du ønsker at lave en reklamation på en vare. Du har 2 års reklamationsret på alle varer på nær batterier. Da batterier har en naturlig begrænset holdbarhed er reklamationsperioden på disse begrænset til 6 måneder fra købsdato.

Hvad har jeg af returret?

Vores returret afhænger af, om du handler som privat eller som virksomhed. Du kan læse alt om vores returret i vores handelsbetingelser, som du kan finde her: https://www.vaegteeksperten.dk/handelsbetingelser

 

Får jeg alle pengene tilbage, når jeg sender min pakke tilbage?

Varen må være prøvet, men ikke taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen. Hvis varen ikke kan sælges igen til samme pris, skal køber betale for værdiforringelsen i form af nedsat refundering af købsbeløbet. Beløbets størrelse afhænger af flere forskellige scenarier, eksempvis produktets, emballagens- og indpakningens stand ved modtagelse til Vægteekspertens lager. Dette kan du læse alt om her: https://www.vaegteeksperten.dk/levering-og-returnering